Prirodni plin – on zagrijava naše domove, napaja naše uređaje, proizvodi električnu energiju i može čak napajati vozila. Ovaj svestrani i obilni resurs pomaže u pokretanju proizvodne renesanse širom Hrvatske i pridonosi smanjenju emisija u cijelom svijetu.
1. Za transport je potrebno hlađenje.
UNP je prirodni plin, ali u tekućem obliku. Budući da plin zauzima puno prostora kada je na sobnoj temperaturi, gotovo ga je nemoguće transportirati u dovoljnim količinama u inozemstvo kako bi bio ekonomski održiv.
Stoga se prirodni plin hladi na oko -160 ° C (Celzijus), odnosno na -260 ° F (Fahrenheit), što ga čini transportnim u ogromnim količinama u posebno dizajniranim brodovima za isporuku UNP-a.
2. UNP je mnogo kompaktniji.
U tekućem obliku prirodni plin zauzima otprilike 1/600. Prostora u odnosu na on u plinovitom obliku.
3. UNP je vrlo siguran za transport.
Postoji minimalna (u osnovi nula) šansa da će LNG eksplodirati ako dođe do izlijevanja.
Kada je UNP izložen atmosferi, brzo se isparava i ne ostavlja ostatke. Kao rezultat toga, vodeni okoliš ispod izlijevanja neće mu nanijeti nikakvu štetu.
4. UNP je najčišće gorivo fosilno gorivo.
usporedbi s drugim fosilnim gorivima poput nafte i ugljena, prirodni plin gori mnogo čistije i stvara zanemarive količine žive, sumpora i drugih čestica koje doprinose emisiji stakleničkih plinova.
To znači čistiji zrak što znači blagodati javnog zdravlja za zajednice koje odluče izgarati prirodni plin u svojim regionalnim elektranama.
5. UNP izgara s manje emisije od ugljena.
Jednom kada se UNP ponovno gasificira, jedan ako se njegove aplikacije koriste za proizvodnju električne energije.
Nije iznenađujuće da nova, učinkovita tvornica prirodnog plina emitira 50% do 60% manje emisije ugljičnog dioksida (CO2) u usporedbi s tipičnom novom postrojenjem za ugljen.
6. UNP sagorijeva čistije od benzina.
Sada bi vas ovo moglo iznenaditi.
Ako uzmemo u obzir samo emisiju iz ispušne cijevi, ako biste izgarali prirodni plin u današnjem prosječnom vozilu, to bi rezultiralo otprilike 10% do 15% manjom emisijom stakleničkih plinova nego da biste koristili benzin.
7. Nitko ga nije namirisao.
Prirodni plin je u svom prirodnom stanju bez ukusa, bez boje i mirisa. Osjetljivi miris plina zapravo je od aditiva koji je namjerno dodan kako bi ga se moglo namirisati lakše opaziti.